هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست روزنامه جوان برای عقیم کردن بزرگمهر حسین پور و همسرش

درخواست روزنامه جوان برای عقیم کردن بزرگمهر حسین پور و همسرش!

روزنامه جوان در انتقادی تند علیه بزرگمهر حسین پور نوشت:باید همین آدم را – و زنش را كه هیزم كش افكار اوست – عقیم كرد تا نسل این تفكرات ضد بشری قطع شود.

انتقاد تند روزنامه جوان علیه بزرگمهر حسین پور و همسرش

هفته ی گذشته بزرگمهر حسین پور و همسرش در صفحه ی شخصی خود در فضای مجازی پیرامون انتشار خبر گورخواب ها نوشتند که باید گورخواب ها را عقیم کرد، و اساسا درست نیست که پول مردم صرف سیر کردن فرزندان این افراد شود؛ و از طرفی به نحوی اعلام کردند که پذیرای شنیدن عقایدی مخالف با نظر خودشان نیستند. هر چند که در نهایت بزرگمهر حسین پور حرف خود را پس گرفت و از “مردم روشنفکر” عذرخواهی کرد، اما هنوز حرف و حدیث ها بر سر این ماجرا باقی ست.

سیما حق شناس

سیما حق شناس

خلاصه ای از یادداشت علی علوی در روزنامه جوان که انتقادات تندی را نسبت به بزرگمهر حسین پور وارد کرده است:

bozorgmaehinsta.jpg

بزرگمهر حسین پور

در اینجا با این نزاع عقیم كردن‌ها باید چه كرد؟!

فیلسوفان جمله‌ای دارند كه آن را مثل پاك‌ترین یافته ذهنی خود به یكدیگر قرض می‌دهند و بر آن اتفاق دارند. آنها می‌گویند: «غایت وجود تو همان چیزی است كه دغدغه آن را داری.» بر این اساس جنس و غایت وجودی كسی كه برای سگ‌ها، احساس دارد اما برای دسته‌ای از انسان‌های به فلاكت افتاده، معتقد است كه باید آنها را عقیم كرد تا نسلشان بر افتد، نمی‌تواند از جنس و غایت وجودی انسان‌ها باشد بلكه بیشتر به جنس و غایت وجودی همان سگ‌ها می‌ماند. كسی پیدا می‌شود و می‌گوید: «دولت نباید پول ما را خرج بچه‌هایی كند كه از كارتن‌خواب‌ها به دنیا می‌آیند و باید آنها را عقیم كرد.» همین فرد برای سگ‌ها دغدغه‌ای بسیار فراتر دارد كه حتی حاضر نیست ببیند مردم در فحش دادن، گاهی از واژه سگ استفاده می‌كنند. عده‌ای معتقدند همه این حرف‌ها كاملا تحت تأثیر پست ترین تفكرات نژادپرستی رایج در كشورهای غربی است.  حال در مقابل كسانی هم هستند و در همین چند روز اخیر ابراز نظر كرده‌اند كه حاضر نیستند مالیاتشان خرج كسی شود كه اندیشه عقیم كردن بینوایان را دارد و دغدغه‌اش در زندگی «فحش نشدن سگ» است. این عده می‌گویند چنین جانور خطرناكی را باید عقیم كرد تا نسل این تفكرات ضد بینوایی قطع شود. در اینجا با این نزاع عقیم كردن‌ها باید چه كرد؟! بعید است كه بتوان بین این دو گروه مصالحه كرد. آن كس كه می‌گوید باید كارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها را عقیم كرد، با صراحت از مخالفان خود می‌خواهد كه «حرف‌های سطحی و بدون دانش نزنند.»

 اما دسته دوم كه می‌گویند باید همین آدم را – و زنش را كه هیزم كش افكار اوست – عقیم كرد تا نسل این تفكرات ضد بشری قطع شود، سخن گفتن وی از «دانش» را تهوع آورترین بخش اظهارات او می‌دانند كه حتی از اصل اندیشه او در عقیم كردن كارتن خواب‌ها نیز تهوع آورتر است.

درخواست روزنامه جوان برای عقیم کردن بزرگمهر حسین پور و همسرش