اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

افشاگری دختر آیت الله طالقانی درباره صحنه ای در معمای شاه + عکس

افشاگری دختر آیت الله طالقانی درباره صحنه ای در سریال معمای شاه

اعظم طالقانی دختر آیت الله طالقانی اظهار کرد قسمت هایی از این سریال به دور از واقعیت است. ایشان هنگام دستگیر شدن به مامور شاه سیلی نزدند.

انتقاد اعظم طالقانی از جریانات به دور از واقعیت سریال معمای شاه

یکی از آخرین انتقاداتی که به سریال «معمای شاه» با هزینه‌ای میلیاردی شده است، از سوی اعظم طالقانی مطرح شد. او در پاسخ به‌این‌كه سریال «معمای شاه» تا چه اندازه توانسته واقعیت شخص آیت‌الله طالقانی را به تصویر بكشد و آنچه به تصویر می‌‌كشد، تا چه حد با واقعیتی كه شما از ایشان می‌‌شناسید، مطابقت دارد، گفت:

سریال معمای شاه

سریال معمای شاه

«به‌طور كلی، در این سریال عملكرد، مبارزات و فعالیت‌های آیت‌ا… طالقانی بسیار مختصر و خلاصه به تصویر كشیده شده است و حتی سمت‌هایی از این سریال به دور از واقعیت است.این اعتراض بر این سریال وارد است كه چرا برخی قسمت‌ها بیش از حد طولانی و به‌تفصیل است، اما نهضت آزادی (جبهه ملی اول و جبهه ملی دوم)، این‌قدر كوتاه و تبعیض‌آمیز به تصویر كشیده شده‌اند؛ بنابراین در بهترین حالت می‌توان گفت كه این سریال شصت‌ درصد با واقعیت آیت‌الله طالقانی مطابقت دارد.برای مثال در این سریال نشان داده می‌شود كه هنگامی كه ماموران به خانه ایشان حمله می‌كنند، ایشان به صورت مامور سیلی می‌زنند و مامور در حوض منزل می‌افتد، در حالی كه این موضوع به‌هیچ‌وجه واقعیت ندارد. من این موضوع را از كسانی كه آن هنگام در منزل حضور داشتند، پیگیری كردم و به این نتیجه رسیدم كه هرگز چنین اتفاقی نیفتاده و ماموران كاملا مسلح در حیاط و پشت‌بام منزل ایستاده بودند.»

افشاگری دختر آیت الله طالقانی درباره صحنه ای در معمای شاه + عکس

امتیاز 4.50 ( 2 رای )