حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خواص روغن آرگان برای پوست و مو + مضرات

خواص روغن آرگان برای پوست و مو + مضرات

روغن آرگان همچنین شامل ضد اکسیدان ها است که به بهبودی سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند و التهاب را کاهش می دهد.

مصرف روغن آرگان , خوردن روغن آرگان

  1. درمان آکنه و جوش صورت

از آنجا که بسیاری از روغن ها و مرطوب کننده ها می توانند مشکلات پوستی از قبیل آکنه را تشدید کنند، اما برعکس مصرف روغن آرگان در واقع پوست را تسکین می دهد و باعث بهبودی آکنه می شود. آکنه معمولا در پوست چرب بروز می کند، اما از آنجا که روغن آرگان غیر چرب است، به پوست چرب به صورت طبیعی کمک می کند تا چربی پوست را متعادل سازد.

چند قطره روغن آرگان را روی آکنه ها بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید تا روغن جذب شود، بعد از گذشت این زمان و جذب روغن، پوست را شستشو دهید و خشک کنید. دو بار در روز این کار را انجام دهید. این روغن باعث کاهش آکنه ها می شود و پوست را ترمیم می کند.

  1. مراقبت و بازسازی پوست با روغن آرگان

آنتی اکسیدان ها در روغن آرگان به طور کلی برای بهبود پوست مفید هستند که تحریک و حساسیت، ترک خوردگی، آسیب دیدگی یا حتی سوختگی پوست را درمان می کنند. پس یک باز سازی کننده قوی است. استفاده از این روغن بهترین روش برای پیشگیری از خشکی پوست است و اگزما را در این گونه از پوست ها برطرف می کند، در حقیقت از این روغن برای سرعت بخشیدن به بهبود و بازسازی پوست کمک بگیرید. بنابراین خواص روغن آرگان شامل کاهش دهده التهاب، تسکین دهنده درد و افزایش میزان بهبود و بازسازی پوست است.

برای استفاده از خاصیت بازسازی کننده روغن آرگان برای پوست، کافی است چند قطره از این روغن را روی پوست آسیب دیده ماساژ دهید تا از اثر شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

  1. استفاده از روغن آرگان در بارداری

کشش پوست مسئله بسیاری از زنان باردار است که باعث دغدغه هم در این زنان و در این دوره از زندگی شان می شود، اما خوب است بدانید که روغن آرگان یک محافظت و تقویت کننده ایده آل در برابر کشش پوست و تضعیف آن است و حتی استفاده از آن باعث می شود تا ترک های بعد از زایمان هم کمتر باشد و حتی با کمک این روغن آنها را بهبود بخشید.

در حقیقت روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را به دلیل محتوای ویتامین E آن افزایش می دهد. با استفاده از ماساژروغن آرگان برای تقویت سینه، شکم، ران در دوران بارداری احتمال ابتلا به علائم کشش ناخوشایند در این دوران تا حد زیادی کاهش می یابد.

روغن آرگان همچنین برای مراقبت از پوست و مو در دوران بارداری بسیار مناسب است و باعث نرمی، سلامت و هیدراته شدن پوست و مو در این دوران می شود.

  1. درمان مشکلات ناخن

خواص نرم کننده روغن آرگان برای تقویت ناخن های شکننده، رفع ترک خوردگی و خشکی پوست دست ها، و رفع خشکی پوست پا بسیار توصیه شده است. این روغن پوست دست ها و پاها را نرم می کند و باعث تقویت و زیبایی ناخن ها می شود. برای رفع این مشکلات پوست و ناخن، هر شب قبل از خواب، پوست دست ها و پاها و همینطور ناخن ها را به این روغن آغشته کنید و بعد از مدتی اثرات شگفت انگیز آن را ببینید.

  1. مرطوب کننده لب

در آب و هوای سرد و خشک، لب ها به راحتی خشک می شوند و ترک می خورند و این در زیبایی لب ها و در نهایت در زیبایی صورت بسیار اثرگذار است. روغن آرگان علاوه بر این که یک نرم کننده قوی برای لب ها است، به عنوان حجم دهنده لب هم مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این خاصیت روغن آرگان برای لب ها، ابتدا لب ها را تمیز کنید و سپس با این روغن خوب ماساژ دهید.


استفاده از روغن خالص آرگان نه محصولات حاوی آن!

بهترین چیز در مورد چگونگی استفاده از روغن آرگان آن است که این روغن را در شکل خالص آن استفاده کنید و نیازی به خرید محصولات حاوی این روغن نیست. یک بطری روغن آرگان حاوی مواد و ترکیبات فوق العاده ای برای سلامت و زیبایی پوست و مو است که می توانید به راحتی از این خواص بهره مند شوید. توصیه می کنیم که این روغن معجزه گر را هر چه زودتر تهیه کنید و زندگی خود را با آن تغییر دهید.

دانستنی هایی دیگر درباره روغن آرگان

نام دیگر روغن آرگان، روغن ارقان است و همانطور که در ابتدای این مقاله از پارسی نو اشاره کردیم، از درخت بومی کشور مراکش استخراج می شود. در حقیقت روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان تولید می شود و موارد مصرف غذایی و دارویی دارد. در مورد نامهای دیگر این روغن باید بدانید که در گذشته به آن زیت‌ الهرجان هم می‌گفتند و در حال حاضر به نام روغن آرگان شهرت دارد.

منبع این مقاله : arganoilworld.com.au


مقالات مشابه : فواید روغن کرچک

امتیاز 5.00 ( 1 رای )