هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین روشها برای درمان انزال زودرس در آقایان

بهترین روشها برای درمان انزال زودرس در آقایان

مشکل زود انزالی , رفع مشکل زود انزالی

یکی از مهمترین نگرانی ها در مشکلات جنسی، زود انزالی در مردان است. به طور کلی انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که یک انسان در زمان انجام رابطه جنسی، به اوج لذت خود می رسد قبل از اینکه شریک زندگی او به این نقطه که اصطلاحا ارگاسم گفته می شود، برسد.

مردان مبتلا به انزال زودرس، به مدت یک دقیقه بعد از تحریک جنسی به ارگاسم می رسند و معمولا نمیتوانند انزال را به تاخیر بیاندازند. از نظر آماری این مشکل جنسی در مردان به میزان ۱ به ۳ است یعنی از هر سه مرد یکی از آنها به نوعی با این مشکل مواجه است و همین هم می تواند منجر به نا امیدی و اضطراب در زندگی زناشویی آنها شود. بعضی از مردان مبتلا به انزال زودرس ممکن است از برقراری رابطه جنسی بپرهیزند. اما شیوهایی وجود دارد که می توانند کمک کننده باشند که در ادامه آنها را برای شما لیست کرده ایم.

تکنیک مکث کردن در رابطه جنسی و رفع زود انزالی

با استفاده از این تکنیک قبل از این که شما به مرحله ارگاسم برسید، از انزال زود هنگام در شما پیشگیری می شود. روش کار در آن اینگونه است که وقتی احساس می کنید که انزال در شما در حال وقوع است، آلت تناسلی تان را بیرون بکشید و سر آن را برای چند ثانیه نگه دارید، با تکرار این روش شما می توانید انزال را به تاخیر بیاندازید.

تکنیک شروع و خاتمه

روش شروع و متوقف کردن، هم به عنوان یک روش کنترل زودانزالی است و به روش “لبه” شناخته شده است و می تواند موجب به وجود آمدن لذت در اوج رابطه جنسی شود. هنگامی که احساس می کنید میل به انزال دارید، فعالیت جنسی را به طور کامل متوقف کنید. و هر زمان که احساس خستگی شما کمتر شد، به آرامی دوباره فعالیت جنسی را شروع کنید. این روند را تا آنجا که لازم است تکرار کنید تا به کنترل انزال کمک کنید.


تکنیک انجام حرکات ورزشی برای تقویت عضلات لگن

تقویت عضلات لگن می تواند تأثیر بزرگی بر رابطه جنسی شما داشته باشد. یک مطالعه ارولوژی در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که تمرینات مخصوص عضلات لگن می تواند به افرادی که در معرض انزال زودرس هستند کمک کند تا رفلکس انزال خود را کنترل کنند و زمان بیشتری را برای رسیدن به نقطه اوج لذت جنسی سپری کنند. برای انجام تمرینات عضلات لگن باید به صورت زیر اقدام کنید:

  1. سفت کردن عضلات در زمانی که ادرار دارید تا مانع از دفع مایعات از طریق آلت تناسلی تان شوید و به نوعی تمرین در کنترل خود در زمان رابطه جنسی است.
  2. در حالیکه دراز کشیده اید، عضلات لگن را به مدت ۳ ثانیه منقبض کنید و سپس ۳ ثانیه آرام کنید. ده بار این حالت انقباض و انبساط را انجام دهید و در هر روز هم ۳ بار این حرکت را انجام دهید.
  3. در حرکت فوق به تدریج شمارش ثانیه ها را افزایش دهید تا عضلات قوی تر شوند. انجام این حرکت را در موقعیت های جدیدی مانند ایستاده، راه رفتن یا نشستن هم امتحان کنید.
  4. فراموش نکنید که نفس عمیق بکشید، و به یاد داشته باشید فقط بر روی ماهیچه های عضلات لگن تمرکز کنید. دقت کنید که عضلات شکم، ران، باسن را سفت نکنید.

تکنیک کنترل انزال زودرس با کاندوم

کاندوم، به طور کلی، ممکن است حساسیت را کاهش دهد و از زود انزالی هم جلوگیری کند. اما کاندوم های برای زمان اوج لذت جنسی نیز وجود دارند که از مواد با لاتکس ضخیم تر و یا حاوی عامل خفیف کننده ای هستند که به منظور به تاخیر انداختن اوج لذت جنسی در آنها به کار برده شده اند.

تکنیک استمناء ممنوع

به یاد داشته باشید که خودارضایی ساعاتی قبل از انجام عمل جنسی باعث زود انزالی می شود و می بایست از انجام دادن آن به شدت خودداری کنید.

تکنیک اجتناب از برقراری رابطه جنسی برای یک دوره زمانی

این روش ممکن است به نظر برسد که یک روش متضاد است، اما منظور ما تمرکز بر سایر فعالیت های جنسی به جای مقاربت و دخول است و تاثیر زیادی بر درمان زود انزالی شما دارد. دخول تنها راهی برای رسیدن به رضایت جنسی نیست، بنابراین برای رفع مشکل انزال زودرس خود با همسرتان در مورد سایر روشهای دستیابی به رضایت جنسی هر دوی تان صحبت کنید و برای مدتی آنها را انجام دهید تا به مرور زمان مشکل زود انزالی شما برطرف شود و روال عادی برقراری رابطه جنسی را از سر بگیرید.

مطلب پیشنهادی : راهنمایی درباره رابطه مقعدی


سه پیشنهاد دیگر برای رهایی از شر زودانزالی

درمان های بسیاری برای درمان زود انزالی وجود دارند ولی واقعیت آن است که اکثر درمان ها هم اثر ماندگاری را ارائه نمی دهند. اما در حقیقت درمان باید طوری باشد که به طور دائم از این مشکل خلاص شوید. از نظر پزشکی تا این زمان داروی قطعی برای رفع مشکل انزال زودرس پیدا نشده است، چرا که هر حادثه روانی که در طول رابطه جنسی اتفاق می افتد، ممکن است باعث برگشت این مشکل جنسی در مردان شود.

پس پیشنهاد می کنیم در گام اول مکانیسم های تاثیرگذار را شناسایی کنید که باعث بروز این مشکل می شوند. گامهای سه گانه زیر را با پارسی نو همراه باشید:

  • در زمان برقراری رابطه جنسی بر نکات منفی تمرکز نکنید

آقایان باید بدانند که زمانی که با همسرتان تنها هستید به هیچ چیز منفی در این رابطه فکر نکنید. مثلا اگر شما بیش از حد مغز خود را با افکار فانتزی جنسی مشغول کنید، باعث می شود نتوانید رابطه جنسی تان را کنترل کنید و چون مشکل زود انزالی رابطه مستقیمی با روان دارد، بنابراین به یک مشکل در رابطه شما تبدیل می شود.

  • از استرس و اضطراب دوری کنید

همانطور که گفتیم این مشکل در مردان رابطه مستقیمی با حالات روانی آنها دارد. مثلا هنگامی که ذهن شما به طور مداوم در حال تجزیه و تحلیل این است که برای آلت تناسلی شما چه اتفاقی می افتد؟ یا این که همسرتان را به خوبی ارضا می کنید یا نه؟ می تواند باعث انزال زودرس شود و در نتیجه نارضایتی جنسی بین زوجین هم رخ می دهد.

مشکل واقعی این است که اضطراب چیزی است که به طور مداوم و ناخوداگاه به وجود می آید زیرا مغز شما برنامه ای برای آن ندارد. پس ما پیشنهاد می کنیم که در مورد هر آنچه در طی رابطه جنسی باعث استرس شما می شود به خوبی مطالعه کنید و اطلاعاتی را به دست آورید تا بیخود مضطرب نشوید و یک رابطه جنسی لذت بخش را تجربه کنید.

به یاد داشته باشید که توانایی کنترل برنامه های جنسی و احساسی در مغز شما مهم است. و می تواند شما را قادر به غلبه بر اضطراب جنسی کند و از بروز مشکل زودانزالی پیشگیری کند.

  • یادگیری استراتژی های جنسی لازم است

باید بدانید که انزال زودرس لزوما در طی عمل دخول رخ نمی دهد، ممکن است در طی مدت انجام رابطه جنسی پیش از دخول هم رخ دهد؛ مثلا گاهی اوقات فرد در مرحله عشق بازی دچار انزال می شود. برای درمان انزال زودرس، شما نیاز به آگاهی از یک استراتژی کامل جنسی دارید که تمام عمل جنسی را شامل می شود و نه فقط مرحله دخول. این استراتژی شامل دانستن چگونگی مقابله با حواس پرتی های ذهنی است، به طوری که آنها شما را از تمرکز بر رابطه و لذت با همسرتان دور می کنند و همچنین بر نحوه کنترل شما در طی رابطه  انجام اعمال لذت بخش اشاره دارد.

آرامش ذهنی داشتن در زمان برقراری رابطه جنسی مهمترین عامل در درمان مشکل زودانزالی است که متاسفانه از دید اکثر زوجین پنهان است و همه به دنبال قرص و دارو برای رفع این مشکل خود هستند در حالی که نمی دانند با کمترین هزینه می توان نه تنها از شر این مشکل رها شد بلکه لذت بخش ترین رابطه را هم با همسرتان داشته باشید.

امتیاز 4.00 ( 1 رای )